lauantai 30. heinäkuuta 2011

Ruokaa mulle kiitos!

Päätin jättää menemättä kaverille yöksi. Olen chillaillut kotona, tanssinut musiikin tahtiin ja dataillut. Ei mulla edes ole yksinäinen olo taikka ahdistanut, ihan hyvältä tuntuu!
...Tai siis tuntui hyvältä, kunnes aloin ahmia! Oli hirveät syömishimot ja päädyin syömään reilut 900 kaloria. Sitten mietin hetken. Mulla oli kaksi vaihtoehtoa: joko lopettaa syöminen ja laihtua, tai sitten ahmia ja oksentaa kun kerran on hyvä tilaisuus kun kämppä on tyhjänä. Valitsin viimeisen vaihtoehdon. Ensin söin jäätelötuutin. Sitten söin suklaapatukan (vaikka se onkin vähä haastavampaa oksentaa) ja sen jälkeen vielä toisen jäätelötuutin ja paljon vettä. Tuli ällö olo > oksentamaan. Ei muuta kuin lisää ahmimaan! Suklaakeksejä, karkkia, juustoleipää, suklaata > oksentamaan. Helposti oksennettavaa kaakaota > oksentamaan. Juustopastaa ja vielä vähän suklaakeksejä ja sipsejä > oksentamaan. Lopuksi vielä kunnon sokerilimua ja sen jälkeen suihkuun raikastumaan ja oksentamaan vielä limut ja rippeet muista ruuista. Hyvin sain tyhjennyttyä. Mä tunnen nyt oman syömishäiriöni paremmin ja osaan tulkita käyttäytymistäni, eli ei edes ahdistanut. Ei kaduta hirveesti! Sain melkein kaiken ulos vaivattomasti (sen verran on tullut puolen vuoden aikana oksenneltua ja söin helposti ulossaatavaa ruokaa) ja lopetin syömisen kun ei enää pahemmin tehnyt mieli. Paras ahmimis/oksennuskerta mikä mulla on koskaan ollut. Tästä ihan tosissaan jäi hyvä maku suuhun! Oksentaminen ei tietenkään ole hyväksi hampaille ja muulle terveydelle, joten tällaisia päiviä en usein voi pitää.

Ironista tässä on se, että jäin kotiin, jotta en joutuisi syödä kaverilla! Kävimpähän myös lopuksi vaa'alla. 55kg. Huomenna olen kyllä tietysti ihan turvoksissa...
Kommentoikaa joku mulle pliis että olen täysi idiootti :D

4 kommenttia:

  1. hello
    no miullahan ei ole mitään sanomista siun tekemisiin , mutta * Mitä järkeä on syödä tollanen määrä ja sitten mennä oksentamaan ?!!! siis hei jos sie oisit syöny vaan ton jäätelön ja jättäny ne loput pois niin eihän silloin ois tarvinnu oksentaa **
    ei millään pahalla =) on vaan kokemusta tosta oksentelusta ja miun mielest siin ei oo mitään järkeä kun pääsin siitä eroon kerran...
    tsemppiä siulle =)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista:)
    Eihä siinä olekaan mitään järkeä, se ahmiminen on vain niin hankala lopettaa sen yhden jäätelön jälkeen :s Kun mokaa, tulee semmoinen olo, että vedetään nyt kunnolla överiksi kun kerta aloitettiin.

    Onnittelut sulle kun olet päässyt oksentelusta eroon, tiedän millaista helvettiä se voi olla. Itsekin olen tässä yrittänyt päästä ahmimisesta+oksentamisesta eroon lisäämällä kaloreita, mutta välillä sitä silti sortuu :s

    VastaaPoista
  3. Tuo oksenteluahmiminen on minulle itselle todella tuttua hommaa. Siihen jää niin helposti koukkuun! Toivon todella kovasti, että tuosta ei tulisi sinulle tapa. Aloitin itse 4 vuotta sitten oksenteleen kerran/kaksi viikkoon ja lopen olin tilanteessa, jossa oksentelu oli jokapäiväistä.
    Nyt olen onnistunu vähentään oksentelua ja koitan lopettaa kokonaan. Tällä tavoin olen hampaani olen pilannut (reikiä pinnalla,keltaisuus)ja imusolmukkeenikin olivat koholla ties kuinka kauon(nyt nekin alkavat olla poissa).
    Koita siis välttää noita oksennusjuttuja! Varsinkin nyt se ois tärkeää, ettei jää enää noita hyviä fiiliksiä oksentelusta, nimittäin siitä se kierre alkaa. TODELLA PALJON VOIMIA!!:))

    VastaaPoista
  4. Kiitos paljon, sulta tuli tosi hyviä pointteja :) Pitää tosiaan saada toi oksentelu loppumaan kokonaan, kyllä mä vielä pystyn siihen!

    VastaaPoista