torstai 18. elokuuta 2011

Keskity

Aamulla tunsin syvää rauhaa ja jopa onnellisuutta. Paras aamu siis aikoihin!

Syömiset:
3 mandariinia 90kcal
omena 50kcal
2 kuppia kahvia 20kcal
2 kuppia teetä 10kcal
purkkaa 70kcal
pähkinöitä 190kcal
lihaa, perunamuusia, herneitä ja porkkanaa 500kcal
parsakaalia raakana 10kcal
yhteensä noin 940kcal

Koko päivä oli taas aika mitäänsanomaton. Kotiin päästyäni olin aivan poikki, olen siis hyvin aktiivinen ja liikun paljon. En tarkoita sellaista aktiivisuutta, että kävisin salilla tai harrastaisin muuta urheilua, ei en tosiaan. Mä vain hyötyliikun paljon ja olen levoton, koko ajan on pakko tehdä jotain. Tylsistyn äärimmäisen helposti ja kaipaan aktiviteetteja jatkuvasti. Tämän vuoksi iltaisin olen kuin toinen ihminen - hiljainen, tylsä, väsynyt, kuin kuolleista herännyt.

Ei pitäisi syödä niin paljoa purkkaa, koska olen ihan turvonnut. Sukat jättävät painaumat nilkkoihin. En meinannut uskaltaa astua suihkun jälkeen vaa'alle, mutta sain itseni uskomaan, että luvusta luultavasti 1-2 kiloa on vain turvotusta. No, se näytti 56kg.

Huomenna menen luultavasti kaverille yöksi... Juuri sille kaverille, jolle en viimeksi uskaltanut, koska pelkäsin liiallista ruuantuputusta. Jäin silloin kotiin ja päädyin ahmimaan ja oksentamaan melkein viikon ajaksi. Tapauksen ironia melkein naurattaa. Uusi yritys.
Mulla on tosi lihava olo...

2 kommenttia:

  1. Kannattaa mieluummin kuin olla hirveellä syömättömyys "dieetillä" vaihtaa elämäntavat vain terveellisempään suuntaan. Koska jos oot syömättä tulee hirveä nälkä ja sitten repsahdat varmasti myöhemmin herkkuihin (koska keho vaatii nopeaa energiaa, mitä saa rasvasta ja sokerista). Eli syö usein pieniä, terveellisiä aterioita syömättämyyden sijaan.

    Usko pois tiedän mistä puhun, itse olin yläasteella anoreksian rajoilla syömättömyydellä eikä se ollut edes elämää, kaikki aika meni vaan ruoan ja laihduttamisen ajatteluun. Sitten kun pääsin niistä epäterveellisistä ajatuksista, lihoin. Mutta nyt aikuisiällä olen laihtunut 12 kiloa (!) vain pienentämällä annoksia ja muuttamamalla niitä terveellisemmäksi (vähentämällä herkkuja) ja ennenkaikkea syömällä kun on nälkä.
    Eli älä pilaa elämääsi muuttumalla anorektikoksi vaan laihduta mieluummin terveellisesti =)

    Toivon sinulle kaikkea hyvää.

    t.25-vuotias nainen, joka on laihduttanut 4 luokalta lähtien mutta onnistunut siinä vasta n.3 vuotta sitten terveellisemmällä tavalla. Nälkälaihdutus ei ole oikea ratkaisu.

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon kommentistasi, henkilö! Mua pelottaakin välillä aika paljon, että tää laihdutus menisi liian pitkälle enkä enää pystyisi syödä...

    Omena päivässä -dieetit on kokeiltu ja ne on tietenkin johtanut vain ahmimiskohtauksiin ja loputtomaan itseinhoon. Sen vuoksi yritänkin pitää kalorit siinä 800-1000 paikkeilla, vaikka sekin on liian vähän...

    Yritän olla antamatta laihdutuksen vaikuttaa sosiaaliseen elämääni, mutta niin käy välillä vähän pakostakin. :< Nykyisin se on kuitenkin onnistunut paremmin, en tunne olevani enää "niin" sh.:D

    Kiitos vielä uudestaan kommentistasi, hyvä kun joku aina muistuttaa, ettei saa päästää tätä menemään överiksi. Hyvää syksyä sinulle ja onneksi olkoon kun olet parantunut syömishäiriöstäsi ja jopa onnistunut laihtumaan! :)

    VastaaPoista