sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Aamunkostea kukka

Haluaisin olla aasialaisen kaunis ja pidättyväinen. Elegantti ja siro, puhdas ja lauhkea. Raikas kuin aamunkostea kukka. Mutta olen lutka. Olen sekava, huolimaton ja laiska. Eikä minusta koskaan tule mitään muuta.
Kävelin keittiöön aamupalalle ja jokin tuntui väärältä. Reiteni eivät hanganneet toisiinsa. Yritin väkisin läskeillä ja saada ne edes hipaisemaan toisiaan, mutta en onnistunut.

Pystyn kontrolloida itseäni nyt paremmin, kun nälkä ei kasaannu. Se on rauhoittavaa. Minusta ei koskaan tule anorektikkoa. Minulla ei ole sitä vaadittavaa luonteenlujuutta ja tarmoa. En ole perfektionisti. En välitä yksityiskohdista, välitän kokonaisuudesta. Minä olen tuomittu olemaan yksi niistä "epäonnistuneista" syömishäiriöisistä, jotka eivät koskaan pääse kuin enintään hitusen alipainon puolelle. Keskityn kuitenkin siihen ruokavalioon ja elämäntyyliin joka tuntuu parhaiten sopivan minulle, enkä yritä olla jotain, jota en ole.
Onhan epätäydellisyydessäkin jotain uskomattoman kaunista. Se on pieni särö hauraassa posliiniruukussa. Se on kahvinroiskeita valkoisessa pöytäliinassa. Se on jotain erilaista, inhimillistä. Se on kauneutta.

5 kommenttia:

  1. Oi minäkin tahtoisin hirmuisesti olla kuin ne kaikki ihanat hauraat japanilaistyttöset. Sellainen ujo ja hento ja viaton. en vain ole:/

    VastaaPoista
  2. Joskus on vain hyväksyttävä, ettei pysty johonkin :/ Ja kehittää itseään jollain muulla tavalla...

    Tai sitten tietty voi tuhlata aikaansa asian murehtimiseen. Liian usein valitsen tokan vaihtoehdon :s

    VastaaPoista
  3. Hei!
    Sun blogi vaikuttaa mukavalta. Loin itse blogin vasta tänään, joten olen vielä hieman hakuteillä. Olet nyt oikeastaan aika jämptisti samoissa mitoissa kuin minä (joka "aloitan" tämän jälleen). Tsemit. Me pystytään tähän. ♥

    VastaaPoista
  4. moi!
    liityin lukijaksi. mä olen 168 cm ja painan tällä hetkellä 57 kg. Haluaisin painaa 50 kg.. blogistani voi lukea tämän tavoitteen edistymisestä. tsemppiä! ^^

    VastaaPoista
  5. Jep, kirjanmerkkeihin menee teidän blogit! Tsemppiä paljon :)

    VastaaPoista